[just edited] review utk mgu pertama

UiTM Jengka, Semester 2...
Minggu Pertama

smpai sini je pd hari sabtu tu rasa smcm je. dah la org pertama aku jumpa adalah org yg aku xpatut jumpa! eish! i think i shud forgotten the past... smpai je upk, rupanye org yg sya buat salah dulu ddk dpn bilik aku. adui~ smpai je bilik unpacking bags and say gudbye to my family.... sdih je scene tu. lps tu, trus tidur until cik nita dtg bilik. kteorg start sembang2. ma dan fafa kuar mlm tu.

ke'eskn hari, hari ahad, xtahu nk buat apa. rindu gile kat rmate lama. ada', yana dan nat... ptg tu, sms ada' dan yana. mrka dah smpai bilik mereka. mereka kat blok K, yg aku kat blok A. jauh btul. mcm dr ujung dunia ke ujung dunia mcm ada' ckp. hehe. smpai je bilik yana, xde elektrik. kesian dieorg. yana xthu nk buat ape so kteorg lpk bilik ada'. gap bilik dierorg 10 bilik je. bestnye, jeles duh! kteorg sembang2. ada' dan yana as usual, byk cite nk d'citekn. lps kuar bilik ada', gi bilik capika pulak. ddk kat bilik capik dlm setengah jam. kteorg tgk video yg aku dwnld dr pkl12tghari hga pkl5 pg sblm msk sini balik. kteorg gelak je, lawak sgt video tu. mlm pulak. aku xde benda nk ckp dgn ma dan fafa. silent je bilik tu.... aku rasa smcm je dlm bilik tu. mybe rindu riuh rendah dlm bilik lama aku... aku tidur bilik pika ari tu.... hehe

hari isnin, hari pertama

bgn pagi pkl 6 dan siap2 nk gi kelas. klas pertama, CSC159. aku kena ddk sorg2 sbb ma dan fafa seat together like capika dan nita. xbest duh ddk mcm tu. nk buat mcm mana, nasib aku mcm tu. lecturer tu adalah mentor group aku... dan agk boring la msa tu sbb dye xajar lg. hari jumaat ada lg kls dgn dye, so aku hrp best kali ni dan lgpun, subject ni kena bg tumpuan sbb credit hour adalah 4!!! nxt subject : CSC138. xpyh tukar klas sbb klas kat situ gak. sbnrnya, aku harap dpt sir roslan utk csc138 but dpt lecturer prmpuan. it's okay. kena biasakn dgn changes... nxt kelas ialah mat263. before balik bilik sbb mat263 pd pkl2, aku, ma dan capika gi cari blok A dan B sbb ni blok baru dan xtahu kat mana. fafa dan nita xjoin sbb masa klas csc138 dierorg xamik so dierorg balik.

seriously, after search blok A n B, kaki aku start melecek sbb pkai kasut baru. menyesal pkai ksut tu! time for klas mat. pkai kasut lain. hehe. klas mat dpt lecturer lelaki. boleh la klas ni... lgpun, ada air con klas bru ni.hehe... mlm pulak ade klas BEL260. mlsnye nk gi klas BEL, dahla mlm. adui~ 1st kelas kena tulis essay about myself. suka part ni sbb byk bnda nk cite. tp dah kena critic 1st class. sir ckp xpyh tulis like a thesis n KFC dah ada kat Jengka. sya tahu. sja nk tulis...

hari kedua, selasa...


kali ni tidur kat bilik sya sendiri... bgn pagi as usual... 1st class : mat - calculus. 1st time msk kelas ni. dan kteorg bertolak pkl 7:30 sbb it take half an hour to reach Blok B. mula2 blaja adalah lukis graph yg dah lama xblaja masa sekolah menengah. hari ni rasa hari plg berat sbb ade koko. sya mmg xsuke koko. sorry to say tht. next class 138. akhirnya, blaja gak. blaja array balik. adui~ kena study balik 128. d'sbbkn klas 138 pd pkl12 - pkl1 so, baik ddk uwais, smbhyng kat sana. pkl2 ade ctu pulak. 1st impression of iLQAM adalah dr mulut capika bilik mcm stor. hahaha! kelas CTU agak boring sbb akn blaja sejarah balik. adui~ tp xpe, d'sbbkn nk jd dekan sem ni, so aku akn blaja rajin2 kali ni. sekali sekala ponteng. hehe. ponteng msti ada. nasib baik, koko cncel. koko start nxt week so aku plan nk gi blok K. lawat mereka again.hehe

smpai bilik, trus mandi dan siap2... smpai bilik ada', ada' tidur. kterorg sembang kjp je sbb aku menganggu tidur ada'. lps tu, lawat bilik opie dan nat pulak. lama gile aku ddk sini, smbg dgn dierorg. best gile ddk situ sbb lama kelamaan rmai dtg bilik dierorg dan sembang2. rupenye, dpn bilik dierorg adalah bilik marisa. dgr je suara ika, so aku buat peace kat dye dan dye ckp jauhnye aku jalan. hehe pkl7, bru smpai bilik aku.

- hari rabu, hari ketiga -
mlm smlm, kachang kata kelas 138 start pkl 8:30... yes! tp aku tidur awl gak sbb penat. fafa je yg blum tido sbb tgk sassy girl. pg tu, aku rasa bising je. rupenya, ma kata kelas batal so aku igt kelas pkl8 start n 8:30 cncel so, aku trus mndi dan siap2 pkai bju. rupenye, bile igt balik ma ckp rupenye kelas dibatalkn. xde klas 138 la. buat malu ak je masa. pkl10, klas mat - linear algebra. best gak la subject ni sbb blaja matriks balik. byk gile h/w lecturer bg. lps beli lunch, aku tidur smpai pkl 2 dan siap2 sbb next class, pkl3:10. kali ni klas dlm mkmal dan for klas mat. rasa pelik tp rupenye lecturer ajar guna maple. best guna maple. guna maple je boleh cri jwpan utk soalan mat.hehe. mlm ade klas bel. rasa malas je gi klas bel sbb malam n mesti lecturer buat activity yg aku xsuke. betul aku guess. lecturer sruh ddk dlm grup of 4 n buat presentation like speaking test dulu. nasib baik, nama aku x dipanggil. best gak la activity tu sbb x kena present dpn2. fuhh!

keempat, khamis

lps klas bel smlm, aku tidur bilik pika sbb nk basuh bju pg2 dan nk tgk proposal daisakusen sp. kteorg tidur pkl 1:30pg dan bangun pkl 7:45. xbasuh bju pun. hehe
klas calculus pg ni, pkl 10. as usual bertolak pkl 9:30 sbb kat blok B dan kali ni, tingkat 4. bpak tinggi! smpai je tingkat plg atas tu, semua nk minum air masak capika. best la blaja limit although pening sikit. basuh bju gak ptg tu. malas sgt nk gi kelas BEL mlm ni... mlm ni, ade activity again. kali ni kena berlakon. adui~ aku terkena dan jd unfriendly neighbour. hebat btul!

[just updated] jumaat, hari kelima akhirnya...

skrg kat klas 159. surfing internet n dwnld songs... lecturer kenakn aku je hari ni. adui~ lps balik dr kelas, mkn dan gi bilik capika, dgr lgu baru korea dan ddk kat situ hingga pkl6. buat h/w mat smbil main game. mlm ni plan nk tgk movie kat bilik capika tp xjadi sbb ma sakit, fafa kuar so tido dlm bilik sya sendiri....
dan esk nk kuar... xsaba nk kuar!!!

ps: encik mel dan cik capika, aku tgh tgu kau punya post n updated blog... hehe

0 Response to "[just edited] review utk mgu pertama"